(ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊၂၁၊၅၊၁၃)
ဥပေဒကဲ့သို့တည္ေသာ နိဳင္ငံေတာ္သမတ၏ အမိန့္ ၁/၂၀၁၃ နဲ့ပတ္သက္လို့ တရားဥပေဒ ရွဳ့ေတာင့္နဲ့ ဒီမိုကေရစီအေဆာက္အအံုမ်ားခိုင္မာရွင္သန္ေရး ရွဳ့ေတာင့္တို့ကေန ေဆြးႏြးတင္ျပခ်င္ပါတယ္။
က်မတို့ တရား ဥပေဒ ဆိုးမိုးေရးကို နစ္သက္တဲ့လူမ်ားအတြက္ ဥပေဒကဲ့သို့ အာဏာတည္ေသာ အမိန့္မ်ားဆိုတာအင္မတန္မွ သတိၾကီးစြာနဲ့ခ်ဥ္းကပ္ရမယ့္အရာျဖစ္ပါတယ္။
တရားဥပေဒနဲ့ အမိန့္ၾကား ကြာျခားမွဳ့ဟာ ၾကီးလြန္းတာေၾကာင့္မို့လို့ ဆန့္က်င္ဘက္လို့ေတာင္ေျပာ နိဳင္ပါတယ္။ တရားဥပေဒဆိုတာ အမ်ားျပည္သူကေနျပီးေတာ့ တရားတယ္ လိုအပ္တယ္လို့ လက္ခံထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္ကမ္းသက္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
အမိန့္ဆိုတာဟာေတာ့ အာဏာရွိသူမ်ားက အထက္ကေနျပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုရဲ့ ဆႏၵ ပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္ျဖစ္ေစခ်မွတ္ သက္မွတ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းသက္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို့လို့ က်မတို့ဟာ ဥပေဒကဲ့သို့အာဏာတည္ေစေသာ အမိန့္မ်ားနဲ့ပတ္သက္လို့ သတိၾကီးၾကီး နဲ့ေဆာင္ရြက္ေစ ခ်င္ပါတယ္။အထူးသျဖင့္ ဒီအခ်ိန္မွာ က်မတို့နိဳင္ငံဟာ ဒီမုိကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ သြားေနျပီးဆိုျပီးေတာ့ တကမ္ဗာလံုးကို အတြင္တြင္ ေၾကျငာေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တာေၾကာင့္မို့လို့ ဒီမိုကေရစီလုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြနဲ့ မကိုက္ညီတဲ့ ကိတ္စမွန္သမ်ွကို က်မတို့ေရွာင္နိဳင္ သေလာက္ ေရွာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အခု ၁/၂၀၁၃ နဲ့ အရေၾကျငာထားတဲ့ အေရးေပၚအေျခအေနဟာ လိုအပ္လား မလိုအပ္ဘူးလားလို့ က်မတို့စဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒီ့အျပင္ အေရးေပၚအေျခအေနကို ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္ျပထားတာ သက္မွတ္ပံုေတြဟာ လိုအပ္သလား မလိုအပ္ဘူးလား သင့္ေတာ္သလားမသင့္ေတာ္ဘူးလားဆိုတာလည္း က်မတို့သံုးသပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မိတ္ထီလာမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥေတြဟာဆိုလို့ရွိရင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္ဆိုင္ရာက တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥေတြကို အျပည့္အ၀ လုပ္ခဲ့ရဲ့လားဆိုတာ က်မတို့စဥ္းစားရပါမယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္ဆိုင္ရာက မိမိတုိ့ရွိတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားနဲ့တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရအေျခအေနတခုကို ပိုင္ပိုင္နိဳင္နိဳင္ထိန္းခ်ဳပ္ဖို့အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားျပီးမျဖစ္ေျမာက္မွသာလ်င္ အေရးေပၚအေျခအေန ဥပေဒကို စဥ္းစားရ မွာျဖစ္ပါတယ္။က်မတို့အခုဒီလိုလုပ္ခဲ့ရဲ့လားဆိုတာ စဥ္းစားဖို့လိုပါတယ္။
ဒီမွာပြင့္လင္းျမင္သာမွဳနည္းေနတာေၾကာင့္မို႕က်မတို့ဒီကိစၥကိုသံုးသပ္ဖို့ရာခက္ေနပါတယ္။အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္ ဆိုင္ရာက တကယ္ပဲ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ လုပ္နိုင္တဲ့ကိစၥေတြကိုအားလံုးလုပ္ခဲ့ရဲ့လားဆိုတာကိုက်မတို့ မသံုးသပ္နိဳင္တဲ့အေျခအေနမွာရွိေနပါတယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒီအေရးေပၚအေျခအေနကို ေၾကျငာတဲ့အခါမွာမူလအေျခအေနကိုအျမန္ဆံုးျပန္ေရာက္
သြားဖို့ဆိုတဲ့သေဘာတရားလည္းပါပါတယ္။ အဲ့ဒါကိုလည္း က်မတို့မေမ့သင့္ပါဘူး။
ဒီေတာ့ မူလအေျခအေနကို အျမန္ဆံုးျပန္ေရာက္သြားဖို့ ဘာေတြစြမ္းေဆာင္ေနလဲဆိုတာကိုလည္း အမ်ားျပည္သူကေနသိဖို့လိုပါတယ္။ဒီဟာကိုလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္ဆိုင္ရာက ထိထိေရာက္ေရာက္ စြမ္းေဆာင္နိဳင္ဖို့လိုေနတယ္လို့ က်မတို့ထင္ပါတယ္။အေရးေပၚအေျခအေနေၾကျငာပံုေၾကျငာနည္း ဒီလို ဥပေဒကဲ့သို့ အာဏာတည္ေသာအမိန့္ထုတ္ျပန္ပံုနဲ့ ပတ္သက္လို့ဆိုလို့ရွိရင္ လြယ္ကူလြန္းတယ္လို့ က်မတို့ထင္မိပါတယ္။
ဒီလိုအမိန့္အာဏာမ်ားသံုးဖို့ ဒီလို့အေရးေပၚအေျခအေနမ်ားေၾကျငာဖို့ဆိုလို့ရွိရင္ အင္မတန္မွတင္းက်ပ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားခ်မွတ္ထားဖို့လိုပါတယ္။အခုဖြဲ့စည္းပံုဥပေဒထဲမွာ
ေပးထားတဲ့လုပ္ပိုင္ခြင့္ဟာ က်ဥ္းေျမာင္းသင့္သေလာက္ မက်ဥ္းေျမာင္ဘူးျပတ္သားသင့္သေလာက္ မျပတ္သားဘူးလို့ က်မထင္ပါတယ္။ျပည္သူ့အိုးအိမ္ကိုထိခိုက္ေစမွဳ့ဆိုတာ အင္မတန္မွက်ယ္ျပန့္တယ္လို့ အဓိပယ္ေဖာ္လို့ရပါတယ္။
တကယ္ဆိုရင္ ဒါထက္ပိုျပီးေတာ့ ဒါထက္ပိုျပီးက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြနဲ့သာ အေရးေပၚ အေျခအေနကိုထုတ္ျပန္သင့္တယ္လို့က်မေတာ့ ယူဆမိပါတယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒီလိုအမိန့္မထုတ္ခင္မွာ ဆိုလို့ရွိရင္ ကာကြယ္ေရးနဲ့ လံုျခံဳေရးအဖြဲ့တို့ ညွိႏွိဳင္းရမယ္ဆိုေပမယ့္လည္းအေရွ့က ကိုယ္စားလွယ္ေတြေျပာ သြားတဲ့အတိုင္းပဲ နိဳင္ငံေတာ္သမတ ဟာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးနဲ့ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးတို့နဲ့ တိုင္ပင္ျပီးေတာ့ လုပ္နိဳင္တဲ့ေျခအေနရွိပါတယ္။
အျမန္ဆံုးကာလအတြင္းမွာ တျခားအဖြဲ့၀င္ေတြနဲ့ အတည္ျပဳခ်က္ယူရမယ္ဆိုတာ ပါေပမယ့္လည္း သံုးသပ္လိုက္လို့ဆိုလို့ရွိရင္ ဒီလိုဥပေဒကဲ့သိုအာဏာတည္ေသာအမိန့္တခုမထုတ္ခင္ မွာ ျပည္သူမ်ား ကတိုက္ရိုက္တာ၀န္ေပးထားတဲ့ ပုဂ္ဂိုတဦးတေယာက္မွမပါ၀င္တဲ့အဖြဲ့ကေနျပီးေတာ့မွ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိ တယ္ ဆိုတာ မွန္ရဲ့လားလို့ က်မတို့ျပန္ျပီးေတာ့ စဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့လည္း ဆက္ျပီးေတာ့လုပ္တဲ့အခါမွာ ဘယ္ေလာက္အထိ ဘာေၾကာင့္လိုအပ္ သလဲဆိုတာကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာရဲ့စြမ္းေဆာင္မွဳ့မ်ားေပၚအေျခခံျပီးေတာ့ရွင္းရမွာပါ။ အရင္တုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေတြေပၚမွာအေျခခံျပီးေတာ့ ရွင္းရမွာမဟုတ္ပါဘူး။အခုျပီးတဲ့တဲ့ရက္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ အတြင္းက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာကဘာလုပ္ခဲ့သလဲ ဘယ္လိုစြမ္းေဆာင္ခဲ့သလဲ ဒီလိုစြမ္းေဆာင္မွဳ့မ်ားဟာ ဘယ္လိုမေအာင္ျမင္လို့ ဆက္ျပီးေတာ့ ဒီအေရးေပၚအေျခအေနကို ေၾကညာသင့္သလဲဆိုတာ အမ်ားနားလည္ေအာင္လက္ခံနိဳင္ေအာင္လို့ ရွင္းျပဖို့လိုပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အေရးေပၚအေျခအေနကိုဆက္ျပီးေတာ့ထားခ်င္တယ္ဆိုတဲ့အဓိတ္ပယ္ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း ဆိုင္ရာဟာမိမိတို့ကိုယ္တိုင္အေျခအေနကို မထိန္းသိမ္းနိဳင္လို့ဆိုတဲ့ အဓိတ္ပါယ္ေရာက္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္အေျခအေနကိုမထိန္းသိမ္းနိဳင္လဲဆိုတာျပည္သူမ်ားမွာ သိပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ က်မတို့ဖြဲ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒထဲမွာဆိုလို့ရွိရင္ ကန့္သက္ခ်က္မ်ားဟာ အင္မတန္မွနည္းတယ္လို့က်မေစာေစာ ကေျပာသြားပါတယ္။ အေရးေပၚအေျခအေနမွာ ေၾကျငာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေၾကျငာတဲ့ကာလမွာ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ဟာလံုး၀မပါပါဘူး။ဒါဟာလည္း အင္မတန္မွစိတ္ပူစရာ စိုးရိ္မ္စရာ တခုျဖစ္ပါတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ ကလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကိုတရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ က မထိန္းခ်ဳပ္ထားဘူးဆိုလို့ွရွိရင္ အေရးေပၚအေျခအေနအတြင္းမွာ မျဖစ္သင့္မျဖစ္ထိုက္တဲ့ကိစၥေတြျဖစ္နိဳင္တဲ့ အေျခအေနေတြေ ပၚေပါက္နိဳင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို့ဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ့ မ႑ိဳင္္ ၾကီး ၃ ခုကိုယံုၾကည္တယ္ဆိုလို့ရွိရင္ ဒီလိုအေရးေပၚအေျခအေနမ်ိဳးမွာ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ နဲ့ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ တို့ရဲ့ အခန္း ကဏၬေတြကို ျမင့္တင္ဖို့လိုမယ္လို့က်မထင္ပါတယ္။
က်မျခံဳငံုျပီးေတာ့ေျပာရမယ္ဆိုလို့ရွိရင္ အခုအေရးေပၚအေျခအေနေၾကျငာထားတဲ့အခ်ိန္အတြင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ ကဘယ္ေလာက္တာ၀န္ယူမွဳ့နဲ့ ပြင့္လင္းျမင္သာမွဳ့ကို က်င့္သံုးခဲ့သလဲ ဒီလိုက်င့္သံုးတဲ့ေနရာမွာ ျပည္သူလူထုေတြကေန လက္ခံနိဳင္ေအာင္လို့က်င့္သံုးခဲ့သလားဆိုတာ က်မတို့စဥ္းစားရပါမယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ ဟာ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရး အတြက္ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ့စြမ္းေဆာင္ဖို့လိုပါတယ္။
ဒီလိုခိုင္ခိုင္မာမာနဲ့စြမ္းေဆာင္သြားမယ္ဆိုရင္ အေရးေပၚအေျခအေနဟာ ဆက္လက္ျပီးေတာ့ေၾကျငာ ဖို့မလိုဘူးလို့ထင္ပါတယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့လည္း က်မတို့အေျခခံဥပေဒထဲမွာ အေရးေပၚအေျခအေနနဲ့ ပတ္သက္လို့ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကိုတကယ္ပဲ ဒီမိုကေရစီနိဳင္ငံတခုအတြက္သင့္ေတာ္တဲ့ျပဌာန္းခ်က္မ်ား ဟုတ္မဟုတ္ကို အျမန္ဆံုးေလ့လာျပီေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္သည္မ်ားကိုအျမန္ ဆံုးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သင့္ပါေၾကာင္း ေလးစားစြာတင္ျပအပ္ပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဥပေဒကဲ့သို့တည္ေသာ နိဳင္ငံေတာ္သမတ၏ အမိန့္ ၁/၂၀၁၃ နဲ့ပတ္သက္လို့ တရားဥပေဒ ရွဳ့ေတာင့္နဲ့ ဒီမိုကေရစီအေဆာက္အအံုမ်ားခိုင္မာရွင္သန္ေရး ရွဳ့ေတာင့္တို့ကေန ေဆြးႏြးတင္ျပခ်င္ပါတယ္။
က်မတို့ တရား ဥပေဒ ဆိုးမိုးေရးကို နစ္သက္တဲ့လူမ်ားအတြက္ ဥပေဒကဲ့သို့ အာဏာတည္ေသာ အမိန့္မ်ားဆိုတာအင္မတန္မွ သတိၾကီးစြာနဲ့ခ်ဥ္းကပ္ရမယ့္အရာျဖစ္ပါတယ္။
တရားဥပေဒနဲ့ အမိန့္ၾကား ကြာျခားမွဳ့ဟာ ၾကီးလြန္းတာေၾကာင့္မို့လို့ ဆန့္က်င္ဘက္လို့ေတာင္ေျပာ နိဳင္ပါတယ္။ တရားဥပေဒဆိုတာ အမ်ားျပည္သူကေနျပီးေတာ့ တရားတယ္ လိုအပ္တယ္လို့ လက္ခံထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္ကမ္းသက္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
အမိန့္ဆိုတာဟာေတာ့ အာဏာရွိသူမ်ားက အထက္ကေနျပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုရဲ့ ဆႏၵ ပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္ျဖစ္ေစခ်မွတ္ သက္မွတ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းသက္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို့လို့ က်မတို့ဟာ ဥပေဒကဲ့သို့အာဏာတည္ေစေသာ အမိန့္မ်ားနဲ့ပတ္သက္လို့ သတိၾကီးၾကီး နဲ့ေဆာင္ရြက္ေစ ခ်င္ပါတယ္။အထူးသျဖင့္ ဒီအခ်ိန္မွာ က်မတို့နိဳင္ငံဟာ ဒီမုိကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ သြားေနျပီးဆိုျပီးေတာ့ တကမ္ဗာလံုးကို အတြင္တြင္ ေၾကျငာေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္တာေၾကာင့္မို့လို့ ဒီမိုကေရစီလုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြနဲ့ မကိုက္ညီတဲ့ ကိတ္စမွန္သမ်ွကို က်မတို့ေရွာင္နိဳင္ သေလာက္ ေရွာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အခု ၁/၂၀၁၃ နဲ့ အရေၾကျငာထားတဲ့ အေရးေပၚအေျခအေနဟာ လိုအပ္လား မလိုအပ္ဘူးလားလို့ က်မတို့စဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒီ့အျပင္ အေရးေပၚအေျခအေနကို ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္ျပထားတာ သက္မွတ္ပံုေတြဟာ လိုအပ္သလား မလိုအပ္ဘူးလား သင့္ေတာ္သလားမသင့္ေတာ္ဘူးလားဆိုတာလည္း က်မတို့သံုးသပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မိတ္ထီလာမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥေတြဟာဆိုလို့ရွိရင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္ဆိုင္ရာက တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥေတြကို အျပည့္အ၀ လုပ္ခဲ့ရဲ့လားဆိုတာ က်မတို့စဥ္းစားရပါမယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္ဆိုင္ရာက မိမိတုိ့ရွိတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားနဲ့တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအရအေျခအေနတခုကို ပိုင္ပိုင္နိဳင္နိဳင္ထိန္းခ်ဳပ္ဖို့အစြမ္းကုန္ၾကိဳးစားျပီးမျဖစ္ေျမာက္မွသာလ်င္ အေရးေပၚအေျခအေန ဥပေဒကို စဥ္းစားရ မွာျဖစ္ပါတယ္။က်မတို့အခုဒီလိုလုပ္ခဲ့ရဲ့လားဆိုတာ စဥ္းစားဖို့လိုပါတယ္။
ဒီမွာပြင့္လင္းျမင္သာမွဳနည္းေနတာေၾကာင့္မို႕က်မတို့ဒီကိစၥကိုသံုးသပ္ဖို့ရာခက္ေနပါတယ္။အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္ ဆိုင္ရာက တကယ္ပဲ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ လုပ္နိုင္တဲ့ကိစၥေတြကိုအားလံုးလုပ္ခဲ့ရဲ့လားဆိုတာကိုက်မတို့ မသံုးသပ္နိဳင္တဲ့အေျခအေနမွာရွိေနပါတယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒီအေရးေပၚအေျခအေနကို ေၾကျငာတဲ့အခါမွာမူလအေျခအေနကိုအျမန္ဆံုးျပန္ေရာက္
သြားဖို့ဆိုတဲ့သေဘာတရားလည္းပါပါတယ္။ အဲ့ဒါကိုလည္း က်မတို့မေမ့သင့္ပါဘူး။
ဒီေတာ့ မူလအေျခအေနကို အျမန္ဆံုးျပန္ေရာက္သြားဖို့ ဘာေတြစြမ္းေဆာင္ေနလဲဆိုတာကိုလည္း အမ်ားျပည္သူကေနသိဖို့လိုပါတယ္။ဒီဟာကိုလည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္ဆိုင္ရာက ထိထိေရာက္ေရာက္ စြမ္းေဆာင္နိဳင္ဖို့လိုေနတယ္လို့ က်မတို့ထင္ပါတယ္။အေရးေပၚအေျခအေနေၾကျငာပံုေၾကျငာနည္း ဒီလို ဥပေဒကဲ့သို့ အာဏာတည္ေသာအမိန့္ထုတ္ျပန္ပံုနဲ့ ပတ္သက္လို့ဆိုလို့ရွိရင္ လြယ္ကူလြန္းတယ္လို့ က်မတို့ထင္မိပါတယ္။
ဒီလိုအမိန့္အာဏာမ်ားသံုးဖို့ ဒီလို့အေရးေပၚအေျခအေနမ်ားေၾကျငာဖို့ဆိုလို့ရွိရင္ အင္မတန္မွတင္းက်ပ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားခ်မွတ္ထားဖို့လိုပါတယ္။အခုဖြဲ့စည္းပံုဥပေဒထဲမွာ
ေပးထားတဲ့လုပ္ပိုင္ခြင့္ဟာ က်ဥ္းေျမာင္းသင့္သေလာက္ မက်ဥ္းေျမာင္ဘူးျပတ္သားသင့္သေလာက္ မျပတ္သားဘူးလို့ က်မထင္ပါတယ္။ျပည္သူ့အိုးအိမ္ကိုထိခိုက္ေစမွဳ့ဆိုတာ အင္မတန္မွက်ယ္ျပန့္တယ္လို့ အဓိပယ္ေဖာ္လို့ရပါတယ္။
တကယ္ဆိုရင္ ဒါထက္ပိုျပီးေတာ့ ဒါထက္ပိုျပီးက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြနဲ့သာ အေရးေပၚ အေျခအေနကိုထုတ္ျပန္သင့္တယ္လို့က်မေတာ့ ယူဆမိပါတယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒီလိုအမိန့္မထုတ္ခင္မွာ ဆိုလို့ရွိရင္ ကာကြယ္ေရးနဲ့ လံုျခံဳေရးအဖြဲ့တို့ ညွိႏွိဳင္းရမယ္ဆိုေပမယ့္လည္းအေရွ့က ကိုယ္စားလွယ္ေတြေျပာ သြားတဲ့အတိုင္းပဲ နိဳင္ငံေတာ္သမတ ဟာ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဒုကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီးနဲ့ ကာကြယ္ေရး၀န္ၾကီးတို့နဲ့ တိုင္ပင္ျပီးေတာ့ လုပ္နိဳင္တဲ့ေျခအေနရွိပါတယ္။
အျမန္ဆံုးကာလအတြင္းမွာ တျခားအဖြဲ့၀င္ေတြနဲ့ အတည္ျပဳခ်က္ယူရမယ္ဆိုတာ ပါေပမယ့္လည္း သံုးသပ္လိုက္လို့ဆိုလို့ရွိရင္ ဒီလိုဥပေဒကဲ့သိုအာဏာတည္ေသာအမိန့္တခုမထုတ္ခင္ မွာ ျပည္သူမ်ား ကတိုက္ရိုက္တာ၀န္ေပးထားတဲ့ ပုဂ္ဂိုတဦးတေယာက္မွမပါ၀င္တဲ့အဖြဲ့ကေနျပီးေတာ့မွ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိ တယ္ ဆိုတာ မွန္ရဲ့လားလို့ က်မတို့ျပန္ျပီးေတာ့ စဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ျပီးေတာ့လည္း ဆက္ျပီးေတာ့လုပ္တဲ့အခါမွာ ဘယ္ေလာက္အထိ ဘာေၾကာင့္လိုအပ္ သလဲဆိုတာကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာရဲ့စြမ္းေဆာင္မွဳ့မ်ားေပၚအေျခခံျပီးေတာ့ရွင္းရမွာပါ။ အရင္တုန္းက အျဖစ္အပ်က္ေတြေပၚမွာအေျခခံျပီးေတာ့ ရွင္းရမွာမဟုတ္ပါဘူး။အခုျပီးတဲ့တဲ့ရက္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ အတြင္းက အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာကဘာလုပ္ခဲ့သလဲ ဘယ္လိုစြမ္းေဆာင္ခဲ့သလဲ ဒီလိုစြမ္းေဆာင္မွဳ့မ်ားဟာ ဘယ္လိုမေအာင္ျမင္လို့ ဆက္ျပီးေတာ့ ဒီအေရးေပၚအေျခအေနကို ေၾကညာသင့္သလဲဆိုတာ အမ်ားနားလည္ေအာင္လက္ခံနိဳင္ေအာင္လို့ ရွင္းျပဖို့လိုပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အေရးေပၚအေျခအေနကိုဆက္ျပီးေတာ့ထားခ်င္တယ္ဆိုတဲ့အဓိတ္ပယ္ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း ဆိုင္ရာဟာမိမိတို့ကိုယ္တိုင္အေျခအေနကို မထိန္းသိမ္းနိဳင္လို့ဆိုတဲ့ အဓိတ္ပါယ္ေရာက္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္အေျခအေနကိုမထိန္းသိမ္းနိဳင္လဲဆိုတာျပည္သူမ်ားမွာ သိပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ က်မတို့ဖြဲ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒထဲမွာဆိုလို့ရွိရင္ ကန့္သက္ခ်က္မ်ားဟာ အင္မတန္မွနည္းတယ္လို့က်မေစာေစာ ကေျပာသြားပါတယ္။ အေရးေပၚအေျခအေနမွာ ေၾကျငာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေၾကျငာတဲ့ကာလမွာ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္ဟာလံုး၀မပါပါဘူး။ဒါဟာလည္း အင္မတန္မွစိတ္ပူစရာ စိုးရိ္မ္စရာ တခုျဖစ္ပါတယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ ကလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကိုတရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ က မထိန္းခ်ဳပ္ထားဘူးဆိုလို့ွရွိရင္ အေရးေပၚအေျခအေနအတြင္းမွာ မျဖစ္သင့္မျဖစ္ထိုက္တဲ့ကိစၥေတြျဖစ္နိဳင္တဲ့ အေျခအေနေတြေ ပၚေပါက္နိဳင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မတို့ဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ့ မ႑ိဳင္္ ၾကီး ၃ ခုကိုယံုၾကည္တယ္ဆိုလို့ရွိရင္ ဒီလိုအေရးေပၚအေျခအေနမ်ိဳးမွာ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္ နဲ့ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ တို့ရဲ့ အခန္း ကဏၬေတြကို ျမင့္တင္ဖို့လိုမယ္လို့က်မထင္ပါတယ္။
က်မျခံဳငံုျပီးေတာ့ေျပာရမယ္ဆိုလို့ရွိရင္ အခုအေရးေပၚအေျခအေနေၾကျငာထားတဲ့အခ်ိန္အတြင္းမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ ကဘယ္ေလာက္တာ၀န္ယူမွဳ့နဲ့ ပြင့္လင္းျမင္သာမွဳ့ကို က်င့္သံုးခဲ့သလဲ ဒီလိုက်င့္သံုးတဲ့ေနရာမွာ ျပည္သူလူထုေတြကေန လက္ခံနိဳင္ေအာင္လို့က်င့္သံုးခဲ့သလားဆိုတာ က်မတို့စဥ္းစားရပါမယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ ဟာ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရး အတြက္ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ့စြမ္းေဆာင္ဖို့လိုပါတယ္။
ဒီလိုခိုင္ခိုင္မာမာနဲ့စြမ္းေဆာင္သြားမယ္ဆိုရင္ အေရးေပၚအေျခအေနဟာ ဆက္လက္ျပီးေတာ့ေၾကျငာ ဖို့မလိုဘူးလို့ထင္ပါတယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့လည္း က်မတို့အေျခခံဥပေဒထဲမွာ အေရးေပၚအေျခအေနနဲ့ ပတ္သက္လို့ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကိုတကယ္ပဲ ဒီမိုကေရစီနိဳင္ငံတခုအတြက္သင့္ေတာ္တဲ့ျပဌာန္းခ်က္မ်ား ဟုတ္မဟုတ္ကို အျမန္ဆံုးေလ့လာျပီေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္သည္မ်ားကိုအျမန္ ဆံုးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သင့္ပါေၾကာင္း ေလးစားစြာတင္ျပအပ္ပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment