၁။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တုိင္းရင္းသားျဖစ္ျခင္း
အဓိပၸါယ္ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ ဖြင့္ဆုိရန္ လုိအပ္ေနသည္”ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
၂။ ႏွစ္တစ္ေထာင္ေက်ာ္သက္တန္းရွိျပီး ၁၉၄၈ခုႏွစ္တြင္ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့ေသာ
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ အစၥလာမ္သာသနာဝင္ တုိင္းရင္းသားမ်ားအပါအဝင္
တုိင္းရင္းသား (၁၄၄)မ်ိဳးရွိသည္။ ၁၉၆၂ခုႏွစ္မွ စတင္ေသာ မဆလ၊ နဝတ၊
နအဖသမုိင္းသည္ လိမ္ညာလွည့္ဖ်ားမႈ၊ အာဏာအလဲြသုံးစားမႈ မ်ားႏွင့္
ျပည့္လွ်မ္းေနေသာ စစ္အာဏာရွင္သမုိင္းျဖစ္သျဖင့္ ႏွစ္ငါးဆယ္
စစ္အာဏာရွင္သမုိင္းကုိ ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္၊ အစဥ္အလာႀကီးေသာ ႏွစ္တစ္ေထာင္ေက်ာ္
ျမန္မာ့သမုိင္းဟု တာဝန္ရွိေသာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားက
လြဲမွားစြာ မမွတ္ယူသင့္ေခ်။
၃။ ႏိုင္ငံေတာ္ လုံျခံဳေရး၊
အခ်ုပ္အျခာအာဏာ တည္တ့ံခုိင္ျမဲေရးတုိ႔အတြက္ အသက္တမွ် အေရးပါေသာ
တုိင္းရင္းသားျဖစ္ျခင္းႏွင့္ မျဖစ္ျခင္းကုိ ျပည္သူလူထု၏ သေဘာထားမပါဘဲ
လက္တစ္ဆုပ္စာ စစ္အာဏာရွင္အုပ္စုက ထင္သလုိသတ္မွတ္ျခင္း၊
ျငင္းပယ္ျခင္းျပဳလုပ္ေနခဲ့သည္မွာ ကာလရွည္ၾကာ ခဲ့ေပျပီ။
၄။ ၁၉၈၈တြင္
အာဏာထပ္သိမ္းခဲ့ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးေစာေမာင္က
တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳး (၁၄၄)မ်ိဳးစာရင္းမွ အစၥလာမ္ဘာသာကုိးကြယ္ေသာ
ျမန္မာမြတ္စလင္၊ ရုိဟင္ဂ်ာ၊ ပသွ်ဴး(မေလး)၊ ေျမဒူး တုိ႔အပါအဝင္
တုိင္းရင္းသားအခ်ိဳ႕ကုိ မိမိသေဘာႏွင့္ ဖယ္ထုတ္ခ်န္လွပ္ထားျပီး
တုိင္းရင္းသား(၁၃၅)မ်ိဳးဟု မာရွယ္ေလာႏွင့္ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခဲ့သည္။ မူလဘူတ
တုိင္းရင္းသားမ်ား၏ ပုိင္ခြင့္ကုိ ပယ္ဖ်က္ႏိုင္ေသာ အခြင့္အာဏာသည္
စစ္အာဏာသိမ္းအစုိးရ မဆုိထားဘိ၊ မည္သည့္ဒီမုိကေရစီ အစုိးရမ်ိဳးတြင္ပင္
မရွိပါ။ ဥပေဒမဲ့ ျပဳက်င့္မႈျဖစ္၏။
၅။ ျပည္သူကေရြးခ်ယ္ထားေသာ
လြႊတ္ေတာ္မ်ားရွိေနေသာ ယေန႔ကာလမ်ိဳးတြင္ပင္ လႊတ္ေတာ္မ်ား ကုိ ေဘးခ်ိတ္ျပီး
အစုိးရလုပ္သူက မိမိစိတ္ၿကုိက္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳး (၁၀၁)မ်ိဳးဟု
ထပ္မံျပင္ဆင္ သတ္မွတ္လိုက္ျခင္းမွာလည္း အလ်ဥ္းမသင့္ေလွ်ာ္ရုံမက
မိမိတြင္မရွိေသာ အမိန္႔အာဏာကုိ ေက်ာ္လြန္၍
တရားမဲ့က်င့္သုံးလုိက္ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ တရားမဝင္ပါ။
၆။ ထုိမွ်မက
ဇုိမီးလူမ်ိဳးကုိ တုိင္းရင္းသား(၁၀၁)မ်ိဳးတြင္ မပါ၍ လက္မခံဟုဆုိျပီးေနာက္
ဇုိမီးကုိ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအျဖစ္ သတ္မွတ္လုိက္ရျပီးေနာက္တြင္လည္း
တုိင္းရင္းသား(၁၀၂)မ်ိဳး ျဖစ္လာရမည့္ အစား (၁၀၁)မ်ိဳးဟုသာ
ဆက္လက္ေျပာဆုိေနသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တုိင္းရင္းသား(၁၀၁)မ်ိဳးကုိ အစုိးရက
လႊတ္ေတာ္မ်ားကုိ တင္ျပျခင္းမျပဳဘဲ မည္သည့္အခြင့္အာဏာကုိသုံး၍ ေျပာင္းလဲ
သတ္မွတ္ႏုိင္သည္ ကုိလည္းေကာင္း၊ တိုင္းရင္းသား(၁၀၁)မ်ိဳးသည္
မည္သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္မ်ားအပါ အဝင္ ျပည္သူလူထုက
မသိရွိရေသးျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း လက္ရွိအစုိးရသည္
မိမိလုပ္ပုိင္ခြင့္ေဘာင္ ကုိေက်ာ္၍ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။
၇။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ျပည္သူလူထု၏
အက်ိဳးစီးပြါးသည္ အစၥလာမ္သာသာဝင္ ျမန္မာတုိင္းရင္းသားမ်ား၏
အက်ိဳးစီးပြါးျဖစ္ျပီး၊ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ျမန္မာ တုိင္းရင္းသားမ်ား၏
အက်ိဳးစီးပြါးသည္ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ျပည္သူလူထု၏
အက်ိဳးစီးပြါးႏွင့္ ထပ္တူျဖစ္သည္ဟု သမုိင္းစဥ္ဆက္ အစဥ္တစုိက္
ယုံၾကည္သူမ်ားျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တည္တ့ံခုိင္ျမဲေရး၊
ျပည္ေထာင္စု မျပိဳကဲြေရး၊ တုိင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရး၊
တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ၊ ဘာသာေပါင္းစုံ ခ်စ္ၾကည္ေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး၊
ဒီမုိကေရစီေရး၊ တန္းတူညီမွ်ေရး၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရး၊
တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးတုိ႔ကို လုိလားသူမ်ားလည္းျဖစ္ၾက၏။
၈။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားျဖစ္ျခင္း၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္
ဖြင့္ဆုိေရး၊ တုိင္းရင္းသားမ်ား အမည္စာရင္းကုိ တရားဝင္ တိတိက်က်
သတ္မွတ္ေရး၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ရပုိင္ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္မ်ားကုိ
သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ျပဌာန္းေရးႏွင့္ ျမန္မာမြတ္စလင္(ပသီ)၊ ရုိဟင္ဂ်ာ၊
ပသွ်ဴး(မေလး)၊ ေျမဒူး၊ ရွမ္းနီအပါအဝင္ တုိင္းရင္းသားမ်ားတုိ႔၏
မူလအခြင့္အေရးမ်ား ျပန္လည္ရရွိေရးတုိ႔အတြက္ သမုိင္းပညာရွင္ မ်ား၊
ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ လူထုလူတန္းစားအဖဲြ႔အစည္းမ်ား၊
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလည္မ်ားပါဝင္ေသာ ကြန္ဖရင့္ႀကီးကုိ
ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရက တာဝန္ခံ၍ ၂၀၁၅ေရြးေကာက္ပဲြ မတုိင္မီ
က်င္းပျပဳလုပ္ေပးပါရန္ ေလးနက္စြာ ေတာင္းဆုိသည္။
ျမန္မာမြတ္စလင္ အစည္းအရုံး
ဧျပီလ (၁၃) ၂၀၁၅
No comments:
Post a Comment