Thursday, October 18, 2012

Workshop on the process of relief , Rehabilitation, the rule of law & sustainable, Development in the rakhine state.




Date: 22-23 september 2012
Venue: Nay Pyi Taw
  •              NDPD ပါတီမွ ဦးသာေအး (ခ) Abu Tahay က- Rohingya ႏွင့္ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔ ရင္ၾကားေစ့ရာတြင္ အဟန္႔အထား (၃) ခုကို ဖယ္ရွားရန္လိုေၾကာင္း၊ ယင္းတို႔မွာ-
  • ၁။ ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳး၏ မ်ိဳးရိုးစဥ္ဆက္ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔ နားမလည္ျခင္း
  • ၂။ ၁၉၈၂- ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံသားဥပေဒ ႏွင့္
  • ၃။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အာဏာသက္ေရာက္မႈတို႔ ျဖစ္ေၾကာင္းတင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
  •              ရိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ခိုး၀င္လာသူမ်ားမဟုတ္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားျဖစ္ၿပီး AD ၈- ရာစု မတုင္မီ ဟိႏၵဴ ဘာသာကိုးကြယ္သူ အင္ဒို-အာရီယန္မ်ိဳးဆက္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ AD ၈- ရာစုမွာ အစၥလာမ္ ဘာသာကို ကိုးကြယ္လာၿပီး ယင္တို႔မွာ ေသြးမေႏွာေသာ မူလ ရိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၄င္းေနာက္အာရဖ္၊ ပါရွင္၊ ေရာမ၊ ေပၚတူဂီ၊ မဂို ႏွင့္ ဘင္ဂၤါလီတို႔ႏွင့္ ေသြးေႏွာ ရိုဟင္ဂ်င္ မ်ားျဖစ္လာေၾကာင္း၊ ယင္းတို႔သည္ ၁၉၂၃ မတုင္မီက အေျခခ်ေနထိုင္မႈေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ပါသည္။
  •                ၄င္းအေျပင္ ရခိုင္ျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး MR patson မွတ္တမ္းအရ ၁၈၂၆- ခုႏွစ္တြင္ ရခိုင္ျပည္နယ္၌မဟာေမဒင္ သံုးေသာင္း၊ Burmese ေျခာက္ေသာင္းႏွင့္ အျခားလူမ်ိဳးတေသာင္းရွိခဲ့ရာ ယၡဳ Burmese ေျခာက္ေသာင္းမွ ၃၅ သိ္န္းထိ ၄င္း၊ ရိုဟင္ဂ်ာ သံုးေသာင္းမွ ျပည္တြင္းတြင္ ၁၂- သိန္းထိ ၄င္း ျဖစ္လာရာ ေနာက္ဆံုး ကိန္းဂဏန္း ကို ႏွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ လူဦးေရေပါင္းပြမႈ မရွိသည္ကို ေတြ႔ရေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသြားသည္။
  •                အကယ္၍ socio-ecomonic politics  အရာၾကည့္လွ်င္ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားသည္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ မ်ားျဖစ ္၍ အေပ်ာ္မလိုက္ေၾကာင္း၊ တေန႔ကုန္အလုပ္လုပ္ၿပီး တညလုံး မိမိ၏ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ entertain လုပ္ေၾကာင္း ဒါကိုၾကည့္လွ်င္ လူဦးေရေပါင္းပြႏိုင္ေၾကာင္း၊ ၁၈၂၆- ခုႏွစ္ ရွိ ရိုဟင္ဂ်ာ လူဦးေရကို ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေမြးဖြား ႏုန္း ၂.၅% ႏွင့္ တြက္လိုက္လွ်င္ ယေန့ ရိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ဳိး ဦးေရမွာ သိန္း ၄၀ ေက်ာ္ ရွိရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ၁၂ သိန္း သာျပည္တြင္းတြင္ ရိွေနသည္ကို ႏိုင္းလိုက္လွ်င္ တဖက္ႏိုင္မွာ ခိုး၀င္လာသည္ကို မေတြ႔ရပဲ၊ တြက္ေျပးေနသည္သာ ေပၚလြင္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသြားခဲ့သည္။    

1 comment:

  1. ဦးသာေအးရဲ႔ ညာဏ္အေျမွာ္အျမင္ႏွင့္ျပည္႔စုံေသာ အၾကံျပဳခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားအား ခြ်င္းခ်က္မရွိလက္ခံပါတယ္။

    ReplyDelete